Smyslem zavedení EETS je, aby dopravci napříč celou Evropskou unií mohli využívat pouze jednu palubní jednotku OBU (on board unit) pro měření najetých kilometrů a vyúčtování mýtných poplatků. Dosud je praxe taková, že každý stát má vlastní systém výběru mýta a různé provozovatele, a dopravci tak musí mít pro každou zemi jinou palubní jednotku.
S postupným nástupem celoevropského elektronického mýta ale do hry vstupuje další strana, kterou jsou takzvaní poskytovatelé EETS. Těch je zatím v EU registrováno šest. Francouzské firmy Axxes, Eurotoll a Total Marketing Services, italský Telepass, německý T-Systems EETS a česká firma W.A.G. payment solutions, známá také pod obchodní známkou Eurowag.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později