V současnosti se podle Spolkového statistického úřadu přepravují čtyři pětiny nákladu v Německu po silnici. Do roku 2030 se přitom očekává nárůst nákladní přepravy až o 40 procent, což by neúměrně zatížilo dálniční infrastrukturu. Řešením by bylo přesunout více přepravy na železnici. To si ale řada odborníků neumí představit, protože současná železnice není pro většinu nákladních přeprav dostatečně flexibilní.
Flexibilní vlak pro menší zásilky
Centrum DLR proto představilo návrh nového vlaku, který by lépe vyhovoval potřebám nákladní přepravy v blízké budoucnosti. Nákladní vlaková jednotka s označením NGT Cargo (Next Generation Train) bude řízena kombinovaně, tedy standardně i autonomně, a jednotlivé vozy se budou sestavovat do souprav automaticky, díky čemuž se sníží počet potřebného personálu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





