Společnost Jungheinrich získala obří zakázku na více než 1000 vozíků vybavených lithium-iontovými bateriemi. Jedná se zřejmě o celosvětově největší objednávku na vozíky s touto technologií. Pro Jungheinrich je to zároveň objemově největší objednávka v celé jeho 65leté historii.

Velký mezinárodní zákazník, jehož jméno zůstává utajeno, vybaví v příštích měsících těmito vozíky sklady a další provozy ve Velké Británii, Francii, Itálii a Německu. Více než 700 objednaných strojů jsou vertikální vychystávací vozíky pro použití ve skladech s úzkými uličkami.

“Tato zakázka je milníkem v oblasti elektromobility,“ uvedl Lars Brzoska, člen představenstva Jungheinrich.

Li-ion technologie se prosadila už ve spotřební elektronice a nyní nastupuje ve světě elektromobilů i manipulační techniky. Jungheinrich přitom vyrábí vlastní lithium-iontové baterie, zatímco většina dodavatelů vozíků je nakupuje u specializovaných partnerů.

Baterie vyráběné v závodě v německém Norderstedtu umí komunikovat s vozíkem a nabíjecím přístrojem. V uplynulých třech letech firma každoročně ztrojnásobila odbyt těchto baterií. Kvůli neustále rostoucí globální poptávce nyní koncern plánuje značné zvýšení výrobní kapacity.

Nevýhodou li-ion technologie je stále ještě vysoká cena, která je oproti standardní olověné asi třikrát vyšší. Vyšší pořizovací náklady ale kompenzuje řada výhod.

Kromě vysokého výkonu patří k výhodám li-ion technologie rychlé časy nabíjení, minimální potřeba údržby a velmi dlouhá životnost. Díky rychlému a krátkému mezinabíjení je možné dosáhnout téměř nepřetržitého provozu flotily 24 hodin a 7 dní v týdnu. Také odpadá časově náročná výměna baterií. Není ani nutné pořizovat druhé baterie a výměnná zařízení. Protože z li-Ion baterií neunikají žádné kyseliny ani plyny, není zapotřebí používat pro nabíjení speciální prostory s drahým odsávacím zařízením.

Související