Balíkový přepravce DPD se koncem loňského roku potýkal s obrovským nárůstem zásilek a nedostatkem rozvozových vozů a řidičů. Schytal za to od koncových zákazníků kritiku, zejména na sociálních sítích.
Firma tak na letošní hlavní předvánoční sezónu připravila řadu opatření, která mají posílit a stabilizovat její síť. Například zvýšila počet dep v Praze ze tří na pět, čímž narostla přepravní kapacita v této exponované oblasti o dvě třetiny. Podle zdrojů, které si nepřály být uvedeny, mělo DPD největší problémy právě v Praze, zejména na jejím severozápadě.
„V loňském roce jsme se potýkali s rekordním zájmem o naše služby s více než dvojnásobkem balíčků do některých lokalit, kterému jsme často nebyli schopni vyhovět. Proto si letos chceme být opravdu jistí, že zajistíme maximální kvalitu služeb, na kterou jsou naši zákazníci zvyklí,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.
S největšími e-shopy se pak přepravce domluvil na nastavení limitů počtu zásilek během listopadu a prosince. On-line obchody, které si potřebují zajistit vyšší kapacitu přepravní sítě, si za to musí připlatit. Důvodem jsou podle DPD zvýšené náklady spojené s předvánočními objemy přeprav.
Počet posílaných balíků se v prosinci každoročně zvyšuje, jen minulý prosinec přepravila společnost přes 115 000 zásilek denně.
DPD začalo posilovat svou síť už od začátku letošního roku. Otevřelo nová depa v oblastech Liberce a Karlových Varů a do Vánoc by měla otevřít ještě jedno nové depo pro Plzeň. Celkově budou investice do infrastruktury do roku 2021 činit téměř 500 milionů korun.
DPD také pro rychlejší odbavení zásilek na depu upravilo procesy a posílilo třídění a přípravy balíčků do vozidel. Navíc firma nabrala nové kurýry.