Severní Afrika se stává vyhledávanou lokalitou výrobců automobilů. V Maroku provozuje dvě továrny Renault – od 2012 u Tangeru a starší v Casablance. V roce 2019 má u Rabatu otevřít továrnu další francouzská automobilka PSA, čínský výrobce BYD chce postavit fabriku na elektromobily také u Tangeru, v Alžírsku spouští výrobu Škoda Auto.

Ruku v ruce s tím v severní Africe narůstá aktivita logistických firem jako Geodis, Groupe CAT, DHL nebo Gefco. To nyní koupilo španělskou společnost GLT, která se specializuje na nákladní přepravu mezi Evropou a Marokem a pobočky včetně skladů má v přístavních městech Algeciras a Tanger, dále pak v Lisabonu a Madridu. Firma ale působí vedle Španělska, Maroka a Portugalska i ve Francii, Německu, Belgii a Velké Británii.

Díky této akvizicí tak skupina Gefco posílí svou přítomnost v regionu zejména v oblasti automobilového a oděvního průmyslu i spotřebního zboží. Akvizici ještě musí schválit regulační úřady.

„Maroko je dnes dynamickou ekonomikou s rychle se rozvíjejícím průmyslem, čímž je pro nás zajímavou destinací s velkým potenciálem,“ komentuje Luc Nadal, předseda správní rady skupiny Gefco důvod akvizice. „Někteří z našich hlavních zákazníků z oblasti automobilového, leteckého a spotřebního průmyslu již v této zemi realizují významné investice do zvýšení svých výrobních kapacit, a tím se zvyšuje potřeba logistické podpory.“

Gefco původně vzniklo jako logistická společnost pod automobilkou PSA. V roce 2012 v něm získaly většinový podíl Ruské železnice (RZD). Několik provozů má i v Česku, včetně kolínské průmyslové zóny, kde poskytuje logistické služby mimo jiné pro automobilku TPCA. V roce 2016 dosáhlo Gefco celkového obratu 4,2 miliardy eur a zaměstnává 12 000 zaměstnanců.

Související