V minulém roce oslavil pět let fungování takzvaný Mattoni Express, který za tu dobu odvezl z Kyselky do Mostkovic u Prostějova okolo 250 milionů litrů nápojů. Nově chce společnost Karlovarské minerální vody využít vlečku i pro přepravy zboží do Prahy a Středočeského kraje.

Nový přepravní projekt chce společnost spustit již v únoru. Z Kyselky poputují nápoje do skladu u Středokluk, odkud se bude po silnici distribuovat do Prahy a jejího okolí. Společnost si od využití železnice slibuje nižší emisní stopu její přepravy a možná i snížení nákladů. „Chceme si ověřit, jak reálné je v našich podmínkách použití železniční přepravy na relativně krátkou vzdálenost,“ sdělil deníku Zdopravy.cz Roman Dittrich, supply chain director společnosti KMV.

Po pěti letech provozu na trase Kyselka - Mostkovice prý díky železniční přepravě nemuselo vyjet na 10 tisíc kamionů. Z Kyselky mimo hlavní sezónu vyjíždí jeden až dva vlaky týdně, v sezónní špičce to bývají až tři vlaky týdně. Do Prahy by pak podle firmy měly jezdit dva vlaky týdně s 10 vagony. Dopravce ale zatím jistý není. Ve hře jsou firmy Rail system a ČD Cargo, které se podílejí na provozu prvního novodobého železničního projektu společnosti KMV.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66029960-mattoni-bude-do-prahy-jezdit-po-zeleznici-kmv-spusti-dalsi-vlak