V každém dodavatelském řetězci figuruje celá řada článků - výrobních, dopravních, přepravních, logistických a obchodních společností -, jejichž společným cílem je dostat za co nejnižší náklady a s co největším profitem produkt k zákazníkovi. Pro dosažení tohoto cíle firmy postupně prohlubují spolupráci, sdílejí informace a zefektivňují vzájemnou komunikaci.
Například přepravce FM Logistic se snaží s klíčovými dopravními partnery co nejvíce automatizovat komunikaci. "S těmito dopravci testujeme nová řešení pro zefektivnění přenosu informací, ať už se jedná o automatický sken přepravních dokumentů mobilním telefonem, nebo systém sledování statusu zásilek v kamionu pomocí mobilních aplikací a mnoho jiných," uvádí Jiří Pichrt, business development manager ve společnosti FM Logistic. Hlavní výhodou dlouhodobé a těsné spolupráce je podle něj to, že dopravní partneři firmy zpravidla již automaticky alokují potřebné kapacity, což významně ulehčuje a zrychluje práci dispečerům.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Vojtěch Kolář
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





