V každém dodavatelském řetězci figuruje celá řada článků - výrobních, dopravních, přepravních, logistických a obchodních společností -, jejichž společným cílem je dostat za co nejnižší náklady a s co největším profitem produkt k zákazníkovi. Pro dosažení tohoto cíle firmy postupně prohlubují spolupráci, sdílejí informace a zefektivňují vzájemnou komunikaci.
Například přepravce FM Logistic se snaží s klíčovými dopravními partnery co nejvíce automatizovat komunikaci. "S těmito dopravci testujeme nová řešení pro zefektivnění přenosu informací, ať už se jedná o automatický sken přepravních dokumentů mobilním telefonem, nebo systém sledování statusu zásilek v kamionu pomocí mobilních aplikací a mnoho jiných," uvádí Jiří Pichrt, business development manager ve společnosti FM Logistic. Hlavní výhodou dlouhodobé a těsné spolupráce je podle něj to, že dopravní partneři firmy zpravidla již automaticky alokují potřebné kapacity, což významně ulehčuje a zrychluje práci dispečerům.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později