Jedním ze zásadních celospolečenských témat současnosti je razantní proměna průmyslové výroby, která je známá především jako Průmysl 4.0. Nástup robotizace, automatizace, digitalizace a změny způsobu řízení se ale týkají i logistiky. V Česku je zatím tento proces na začátku. Měsíčník Logistika a vydavatelství Economia proto vyhlásily cenu Impuls Logistika, která mediálně podpoří nástup inovativních projektů a produktů v tomto oboru.
V současnosti desetičlenná porota složená z odborníků z praxe i akademických institucí a specializovaných novinářů hodnotí tři nejinovativnější logistické projekty a produkty. Do TOP 3 se dostaly (v abecedním pořadí firem):
„Top logistický projekt“: Nové logistické centrum s automatizovaným zakladačovým skladem a přemostěním (Budvar); nové projekty osobní asistenční a kurýrní služby (Dodo); automatický chlazený sklad a nasazení nového logistického softwaru (Marlenka).
„Top logistický produkt – hardware“: Kompaktní automatický vozík (BITO); zřízení velkého Centra pro repase vozíků (Linde Material Handling); nasazení automatického retraku (Toyota Material Handling).
„Top logistický produkt – software“: Logistický interfrace (Jungheinrich), poslední etapa vývoje WMS (Kvados); software pro design celé distribuční sítě (Logio).
Vyhlášení konečného pořadí a předání cen proběhne na konferenci Zóna Logistika 5. dubna v Praze.