Minulá velká rekonstrukce a modernizace závodu Iveco Czech Republic se uskutečnila v roce 2001. Od té doby značně pokročila technika a výrobní technologie a rozšířilo se portfolio modelů autobusů, řekl ČTK generální ředitel firmy Jiří Vaněk.

„Což nás donutilo zamyslet se nad další vlnou modernizace závodu, abychom stačili tempu nových technologií, náběhu nových výrobků, které si vyžadují nové plochy, svařovací přípravky, prostory pro montáž," dodal Vaněk.

V roce 2015 hlavně vznikaly studie, projekty a plány, jak modernizaci zvládnout za provozu. Jen část prací se stihla při celozávodní dovolené.

Podnik postupně rekonstruoval a nově vybavil lakovnu, pořídil nové svařovací linky, postavil na místě bývalé cihelny parkoviště téměř pro 600 vozidel, upravil plochy pro logistiku a na závěr zmodernizoval svařovnu. Výroba je díky tomu mimo jiné plynulejší a nevznikají prostoje.

„Jedním z cílů byla možnost navýšení výrobních kapacit, také jsme zlepšili zaměstnancům pracovní podmínky. Na méně příjemné práce, kde to bylo možné, jsme aplikovali roboty. Jsme stále podnikem s velkým podílem ruční práce," řekl Vaněk.

Závod v Mýtě zaměstnává 3500 lidí. Jeho historie spadá do roku 1895, kdy Josef Sodomka začal v malé dílně vyrábět kočáry. Jeho syn, Josef Sodomka mladší, v roce 1925 zahájil výrobu karosérií pro osobní auta. Od druhé poloviny 40. let minulého století se firma začala orientovat na výrobu autobusů. Do roku 2007 se jmenovala Karosa.

Vysokomýtský závod je největším výrobcem pro Iveco Bus, který patří koncernu CNH Industrial. Pro koncern vyrábí autobusy Crossway Low Entry, Crossway a od loňska také turistický autobus Evadys. Iveco loni vyrobilo 4104 autobusů, proti předloňskému roku překonalo produkci o 5,6 procenta. Největší zájem měli klienti o meziměstskou řadu Crossway.

Související