Poslední otazník konference „Zóna Logistika 2018: Digitální drive“ je vyřešen. Keynote speakerem bloku „Logistika online a offline“ se stal Radek Stegbauer, site leader společnosti Amazon.
Ta právě překonala Google a po Applu se stala druhou nejhodnotnější veřejně obchodovanou firmou ve Spojených státech. Posílení akcií Amazonu je podle agentury Reuters „odrazem důvěry analytiků ve vytrvalou expanzi firmy do oblasti počítačové technologie cloud, obchodů s potravinami a dalších nových aktivit.“ Za poslední rok přitom akcie Amazonu stouply o 81 procent.
Amazon je proslulý i svým vstupem do světa logistických služeb, kdy se stále více mění z e-shopu na obchodní, technologický a logistický konglomerát.
Zároveň mění svět omnichannel retailu, když vedle dominantního on-line kanálu nedávno koupil řetězec obchodů Whole Foods a otevřel kamenný obchod budoucnosti.
Firma také pokračuje v rozšiřování svých operací v Česku.
Amazon je ale stále především digitální firma a i jeho logistika je závislá zejména na informačních systémech, které jsou schopné se neustále přizpůsobovat jeho raketovému nárůstu a řídit celý komplikovaný dodavatelský řetězec.
Tomuto tématu se budou věnovat další dvě přednášky sekce konference Zóna Logistika, ve které vystoupí zástupce Amazonu. Zakladatel start-upu TakePlace Jaroslav Škrabálek představí, jak mobilní aplikace promění chod firmy s pracovníky v terénu. Petr Polák a Miloš Michalík z DHL Supply Chain se zaměří na e-commerce a jeho specifické požadavky na skladové procesy a informační systémy.
Celou konferenci uzavře panel na téma „omnichannel retailing a logistické výzvy“, v němž budou debatovat zástupci firem Zoot, Datart, Pilulka, Prologis a 108 Agency o tom, jak nastavit svou logistiku v kontextu součastného trendu propojování různých on-line a off-line obchodních strategií a jaký vliv to má na průmyslové nemovitosti.