Po loňské akvizici kurýrního start-upu DoDo rozšiřuje Inveo své portfolio o technologickou společnost RiverBit. Ta se zaměřuje na předpověď poptávky, díky čemuž se zvyšuje dostupnost zboží, snižují se odpisy skladových zásob, a umožňuje také přesnější a efektivnější plánování i cenovou politiku. Předpověď zohledňuje sezonní trendy, počasí, geografii, roční období i probíhající marketingové akce a na základě práce s big data a údaji ze skladových systémů pak přináší analýzu výhledu poptávky.
„Našimi zákazníky jsou především větší retailoví obchodníci, kterým dodáváme technologii a know-how v rámci optimalizace dodavatelského řetězce. V momentě, kdy jim nasadíme automatizované technologie, zvyšujeme dostupnost zboží – tím pádem zisk. Zároveň eliminujeme nadbytečné skladové zásoby, což vede k další finanční optimalizaci,“ uvádí Alexander Čopák, jednatel RiverBit, a dále dodává: „Spolupráce s Inveo nám dává prostor pro další posílení naší pozice a expanzi na zahraniční trhy.“
Řešení vychází z napojení na stávající systémy retailových zákazníků, kterým se pak uzpůsobí na míru. Na základě předpovědi poptávky je systém schopen definovat optimální změny v jednotlivých článcích řetězce, kterými jsou například prodejny, distribuce nebo výroba. Řešení automaticky navrhuje kdy, co a kolik zboží koupit, za jakou cenu prodávat, v jakém počtu skladovat a jak optimálně distribuovat.
„Díky plánování poptávky dokážeme ovlivňovat celou řadu proměnných. Ať už se jedná o využití lidských zdrojů, optimalizaci cash-flow nebo třeba cenotvorbu a práci s marží. To vše se díky správnému nastavení může pozitivně promítnout do obchodních výsledků,“ dodává Michal Menšík, CEO e commerce akcelerátoru Inveo.
RiverBit byl založen v roce 2012 a působí v České republice, Slovensku a Polsku. Mezi jeho zákazníky patří distribuční firmy i společnosti z oblasti retailu jako Dr. Max, PetCenter, Pro-Doma nebo ViaPharma.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





