Díky nové službě HomeBox někteří zákazníci Alzy nebudou muset zásilku s objednaným zbožím vyzvedávat osobně nebo čekat na kurýra. Ten jim naopak balíček přiveze až k domu a uloží do speciální schránky, kde bude zboží čekat na svého příjemce.
„Asi každý se už setkal s tím, že měl přepravce zpoždění, neuvedl přesný čas doručení nebo zavážel jen v hodiny, které se překrývaly s pracovní dobou. Občas si tak lidé kvůli tomu raději brali volno či odbíhali ze zaměstnání. V Alze jsme od začátku chtěli tyto nešvary odstranit, proto jsme také zavedli vlastní dopravu AlzaExpres. Nyní ale chceme jít ještě dál a úplně zákazníka od termínů doručení osvobodit,“ uvedl šéf logistiky Alza.cz Jan Klička.
Truhla „HomeBox“ je pevná schránka s pětimístným číselným zámkem, kterou zákazník umístí kdekoliv na svůj pozemek. Pilotní verze má rozměry 40 × 40 × 60 cm, takže se do ní vejde například i notebook nebo tiskárna.
Otevřít ji přitom bude moci pouze její majitel a kurýr AlzaExpresu, jenž polohu a bezpečnostní kód získá až při doručování objednávky. Zákazník si navíc může kód libovolně měnit a firma do budoucna počítá i s nahrazením číselného zámku za chytrý elektronický. Zboží se bude do truhly doručovat sedm dní v týdnu, přičemž to může být i v den objednávky.
V pilotním provozu bude zapůjčení schránky, její instalace i provoz včetně dopravy zdarma. Tuto možnost dostanou nejprve zákazníci s ročním členstvím v AlzaPremium a bydlištěm Praze a okolí. Postupně pak i další členové programu v dosahu AlzaExpresu v Bratislavě a Ostravě.
Po ukončení a vyhodnocení pilotního projektu chce Alza novinku nabídnout i ostatním zákazníkům za poplatek, který bude v řádu desítek až stovek korun měsíčně. Pro takové rozšíření služby teď ale firma hledá mezi externími dopravci vhodného strategického partnera.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.