Autonomní vozík se hodí především k nasazení do standardizovaných procesů v logistice, například při přepravě dílů na výrobní linku. Vozík samostatně manévruje přes skladovací prostor a je při tom veden magnetickou páskou na podlaze. V místě vyzvednutí najede pod čekající nosný vozíček s nákladovou paletou, kterou „vyzvedne“ prostřednictvím výsuvného závěsu. Může převážet náklad do hmotnosti 650 kilogramů a na místo určení jej dopraví rychlostí až 3 km/h. Výhodou je také snadná a rychlá instalace nebo výměna magnetické pásky.

Autonomní pohyb vozíku je definován pomocí čipů RFID, které jsou umístěny v libovolně volitelných vzdálenostech pod magnetickou páskou. Příslušné povely jsou jednotlivým RFID čipům softwarově přiřazeny během instalace. Pro větší bezpečnost mohou naprogramované čipy například snížit rychlost na místech, kde chodci přecházejí přes příjezdovou trasu vozíku. Chodce rovněž chrání vestavěný bezpečnostní laserový skener s poloměrem snímání tři metry a úhlem skenování 270 stupňů, který detekuje osoby nebo překážky v okolí vozíku a v případě potřeby jej automaticky zastaví. Zařízení je navíc v přední části vybaveno samostatným tlačítkem nouzového zastavení a akustickým varovným systémem.

Výrobce položil důraz na dlouhodobý provoz bez výměny baterií. Na jedno nabití může vozík Linde C-MATIC pracovat až 16 hodin. Nabíjení je řešeno prostřednictvím integrované nabíječky se síťovým napájením 230 V mimo pracovní dobu, například přes noc. Gelové baterie jsou plně funkční už po osmi hodinách nabíjení. Pro firmy s třísměnným provozem nabízí Linde MH volitelně výměnný systém baterií s externí nabíječkou.

Linde Material Handling plánuje pokračovat ve vývoji a výrobě dalších typů autonomních manipulačních vozíků.

Související