CityAirbus by se měl podle plánů výrobců za několik let pohybovat nad přeplněnými ulicemi velkých měst a rychle přepravovat pasažéry. Letoun pojme až čtyři cestující a v první fázi provozu bude létat s pilotem na palubě. Později by měl přejít do plně autonomního režimu. CityAirbus dosáhne rychlosti až 120 km/h a měl by mít nízké provozní náklady i bezemisní provoz.

Letoun využívá konceptu elektrické bateriové multikoptéry určené pro městskou mobilitu. Dokončený zkušební systém slouží k testování; skládá se z baterií, elektrického rozvodného systému a elektrické propulzní jednotky. Součástí zařízení jsou elektrické pohony Siemens, které jsou připojeny k elektrickým zátěžovým strojům, jež napodobují skutečné zatížení vrtulí.

Stroj je vybaven osmi elektromotory s maximálním výkonem 200 kW, které byly speciálně navrženy pro tuto konkrétní aplikaci. Kromě motorů společnost Siemens dodává také měniče a systém energetického managementu.

S využitím čtyř vrtulových pohonů by měl být CityAirbus také velmi bezpečný. Kvůli specifickým podmínkám ve městech musí být létající taxi schopné vzlétnout i přistát svisle a manévrovat ve všech směrech.

Aktuálně se pracuje na sestavení již vyrobených součástí letounu. Pro sériově vyráběné stroje se bude konfigurace průběžně optimalizovat podle konkrétních požadavků jednotlivých městských celků. Komerční produkt by mohl být technicky realizován do roku 2025, vše ale závisí na tom, jak nový typ městské dopravy přijme veřejnost, zda se ho podaří implementovat do stávající infrastruktury a v neposlední řadě jestli pro něj vznikne odpovídající legislativa.

Související