Počáteční proces trval čtyři měsíce a zahrnoval přípravu interního informačního systému a testovací provoz. Zapojení dodavatelů do EDI (Electronic Data Interchange) značně zjednodušoval fakt, že pro hlavní dodavatele Tamda Foods je elektronická výměna dokladů již samozřejmostí. Prvním zapojeným partnerem byla společnost Henkel, následně se zapojilo dalších sedm klíčových dodavatelů, jejichž prostřednictvím bylo ověřeno bezchybné nastavení a fungování EDI procesů a umožnilo vyhodnocení přínosů. Následovalo propojení s další stovkou partnerů, z nichž je více než polovina z České republiky a třetina z ostatních evropských zemí.
Příjem zboží do skladu se podařilo významně zrychlit elektronickým avízem o odeslání zboží a označováním palet SSCC kódy. Dodavatelem řešení byla společnost CCV Informační systémy, pro datovou výměnu je využíváno cloudové clearingové centrum ORION EDI.
Tamda Foods zásobuje vietnamské potravinové večerky a další maloobchodní prodejny. Společnost se z pražské cash & carry prodejny postupně vypracovala na etablovaný velkoobchod s e-shopem a logistickou službou nabízející více než 30 tisíc položek zboží. S růstem vyvstala potřeba rychleji a efektivněji řešit veškeré procesy spojené se zpracování dokladů a toku zboží.
„Tím, jak jsme postupně rozšiřovali sortiment, rostla také náročnost skladových procesů pro naše zaměstnance. Především příjem zboží byl pro nás velmi časově náročný. Například v rámci dodavatele Nestlé, který nám dodává velké množství položek na heterogenních paletách, trvalo naskladnění tři až čtyři hodiny,“ říká Le Hai Anh, který v Tamda Foods proces elektronizace manažersky zastřešoval. „Díky využití avíza o dodání (DESADV) s SSCC kódy jsme několikanásobně zrychlili a zefektivnili příjem zboží. Sekundárním přínosem je pro logistiku možnost lepšího plánování příjmu na sklad. Avízo o dodání nám totiž přijde ještě před samotnou dodávkou a můžeme se tedy na tento příjem lépe připravit.“