„Dostáváme se už od politických deklarací k technickým otázkám a projektování,“ uvedl Dan Ťok s tím, že do konce letošního roku připraví správci železnice společnou smlouvu, která bude upravovat další postup přípravy a také vyčíslí potřebné prostředky pro období následujících dvou let.
Vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan patří vzhledem k narůstající nákladní dopravě mezi Českem a Německem k prioritám obou zemí. V současnosti připravuje SŽDC společně se saskými úřady studii proveditelnosti, která by měla do druhé poloviny roku 2019 vyhodnotit ekonomickou efektivitu celého projektu a vybrat výslednou variantu technického řešení pro další projektovou přípravu.
Nová vysokorychlostní trať by mohla zkrátit jízdní dobu Praha - Drážďany na jednu hodinu a ministerstvo dopravy si od ní slibuje, že zároveň odvede část dopravy z dlouhodobě přetížené konvenční trati v údolí Labe. Výstavba nové trati by mohla začít kolem roku 2030. Odhady nákladů na celou trasu jsou kolem pěti miliard eur.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.