Projekt s investicí 940 milionů dolarů nazvaný AutoHaul by měl podle společnosti Rio Tinto otevřít nové možnosti k posílení produktivity a flexibility přeprav vytěžené rudy na dlouhé vzdálenosti v Západní Austrálii. Počáteční fáze, kterou první jízda autonomního vlaku zahájila, klade důraz na důkladné otestování všech prvků projektu, zejména s ohledem na bezpečnost.

Lokomotivy řídí software AutoHaul a jsou vybaveny palubními kamerami, které umožňují neustále monitorovat situaci z operačního střediska. Kamerovým systémem jsou na trase vybaveny rovněž všechny veřejné železniční přejezdy, které prošly také rekonstrukcí a nyní odpovídají nejvyšším bezpečnostním standardům.

Rio Tinto v Západní Austrálii provozuje asi 200 lokomotiv na tratích s délkou přesahující 1700 kilometrech, které dopravují rudu z 16 dolů do čtyř přístavních terminálů.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66196970-tezke-nakladni-vlaky-pojedou-bez-strojvudcu-zatim-v-australii