V červnu se rovněž globálně zvýšila dostupná kapacita pro leteckou přepravu nákladů. Vzrostla o 4,1 procenta a nárůst kapacity tak od března každý měsíc překonává růst poptávky.
Zpomalení růstu poptávky mají na svědomí tři hlavní faktory. Na začátku letošního roku doběhl obnovovací cyklus, během kterého se podniky zásobily, aby uspokojily poptávku po svých službách. Od března tak došlo k výraznému poklesu objemu letecky přepravovaných zásilek. V současnosti lze v globálním obchodu zaznamenat strukturální zpomalení na nejnižší úroveň od roku 2016, což naznačují výsledky Indexu nákupních manažerů (PMI). A v druhé polovině června se flotila letecké společnosti Nippon Cargo Airlines kvůli problémům v údržbě letadel ocitla mimo provoz, což mělo na zpomalení růstu dopad ve výši až 0,5 procentního bodu.
„Letecká nákladní doprava je i nadále v obtížné situaci, neboť rizika se zvyšují,“ řekl Alexandre de Juniac, generální ředitel IATA. „Stále však očekáváme v průběhu roku čtyřprocentní růst. Zhoršení podmínek ve světovém obchodu však představuje skutečný problém. Letecká nákladní doprava je sice do určité míry izolována před problémy plynoucími z narůstajících celních bariér, zvyšování napětí by však mohlo vést k přesunu výroby zpět do původních zemí a ke konsolidaci globálních dodavatelských řetězců, což by výrazně změnilo výhled směrem k horšímu. V obchodních válkách nejsou nikdy žádní vítězové. Vlády si musí uvědomit, že prosperita pochází z rozvoje obchodování, nikoli ze zabarikádovaných ekonomik,“ zdůraznil Alexandre de Juniac.