Více než 73 procent respondentů očekává, že růst pracovních míst nastane zejména v oblasti pozemní obsluhy, služeb pro zákazníky a palubních průvodčích. Čtyřicet osm procent uvádí, že nalézání nových talentů představuje důležitou výzvu, a to především kvůli nedostatečnému počtu kandidátů s vhodnou úrovní kvalifikace. V některých případech respondenti uvedli, že problém pro ně představují i nadměrné platové požadavky uchazečů.
Vedle mzdy a benefitů uvedlo 49 procent respondentů jako významný faktor pro získání nových pracovníků a jejich udržení také příležitost kariérního růstu a možnost odborného růstu a rozvoje. Pouze 28 procent respondentů uvedlo, že současná odborná příprava je dostatečná. Řada organizací se snaží zvýšit efektivitu výcviku spoluprací externími partnery.
Pro přijímání manažerů jsou v celém odvětví prioritou znalosti a zkušenosti v oblasti bezpečnosti a obsluhy zákazníků. Zavádění nových technologií již ve značné míře změnilo podobu zákaznického servisu, přesto je lidský prvek v této oblasti stále nenahraditelný.
Přibližně 75 procent respondentů očekává v příštích dvou letech nárůst právě v oboru zákaznických služeb, pozemních operací a palubních průvodčích. Kromě toho 65 procent respondentů očekává růst pracovních pozic v oblasti bezpečnosti.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





