Zatímco státy EU dovolují jednomu kamionu vézt v průměru 42 tun, v Česku je to o šest tun více. Ťok už problém prodiskutoval s poslanci hospodářského výboru, jejichž podpora bude pro případnou změnu zákona klíčová. "Většina členů výboru to podpořila," prohlásil ministr dopravy. Nyní hodlá o celé věci diskutovat také s dopravci.
Největší zátěž pro silnice představují nákladní vozy, které jezdí pouze v rámci Česka. Pokud dopravci zboží vyváží za hranice, musí dodržovat tamní pravidla a auta nakládat méně. Největší problém je podle ministerstva s kamiony, které převáží stavební materiály: především štěrk, písek, lomový kámen, beton a dřevo.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Adam Váchal
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





