Zatímco státy EU dovolují jednomu kamionu vézt v průměru 42 tun, v Česku je to o šest tun více. Ťok už problém prodiskutoval s poslanci hospodářského výboru, jejichž podpora bude pro případnou změnu zákona klíčová. "Většina členů výboru to podpořila," prohlásil ministr dopravy. Nyní hodlá o celé věci diskutovat také s dopravci.
Největší zátěž pro silnice představují nákladní vozy, které jezdí pouze v rámci Česka. Pokud dopravci zboží vyváží za hranice, musí dodržovat tamní pravidla a auta nakládat méně. Největší problém je podle ministerstva s kamiony, které převáží stavební materiály: především štěrk, písek, lomový kámen, beton a dřevo.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později