Prodejce stylových tenisek, „street“ oblečení a doplňků Queens loni otevřel německý e-shop, nyní pokračuje v expanzi na Slovensku a chystá se i na globální verzi online obchodu v angličtině. Rozesílku ale už nabízí doslova po celém světě, a to prostřednictvím UPS a České pošty. Například do Bangladéše stojí doručení 641 korun s poštou, přičemž doručení trvá 30 až 90 dní, s UPS pak 1850 korun během 6 až 7 dní.

Queens současně kvůli expanzi zrychluje logistiku, když v centrálním ostravském skladu nedávno zavedl nový balíkový systém, kdy pracovník objednávku od jejího zpracování zabalí a připraví k expedici místo původních až pěti hodin i za čtyři minuty.

Proces expedice nově podporuje informační systém, který si firma interně navrhla a vyvinula. Kombinuje v sobě několik chytrých technologických řešení, například Balíkobot, přináší rychlejší a plynulejší postup a výrazně snižuje chybovost.

„Zrychlení spočívá jednak v nasazení nových informačních technologií, ale také v úpravě celého procesu expedice. Namísto původních dvou oddělených stanovišť, která byla zapojená do přípravy objednávky k odeslání, teď máme jedno – většina operací nově probíhá právě tam,“ popisuje mluvčí firmy Klára Pačesová.

Nový skladový systém obsluhuje čtyři sklady najednou: centrální v Ostravě, a také menší sklady v prodejnách v Praze, Brně a Ostravě. Nově řídí a hlídá proces celý proces expedice, který teď ve většině případů běží prakticky bez nutnosti zásahu pracovníků skladu, kteří balíček nakonec ručně zabalí.

„Systém sám zjistí, na kterém ze čtyř skladů zboží z objednávky je a který sklad ho má zabalit, a na to konkrétní místo pak předá pokyn. Kolegové tak do procesu přípravy k expedici reálně vstupují pouze v případech, že se jedná o nestandardní objednávku, například s poznámkou zákazníka apod. Systém chceme dále vylepšovat, jednou z inovací bude třeba automatické přiřazování všech objednávek jednotlivým skladům,“ říká Klára Pačesová.

Centrální sklad obchodu Queens je v Ostravě - Hošťálkovicích, má plochu přes 1200 metrů čtverečních a pracuje tam 16 stálých zaměstnanců a kolem 15 brigádníků. „Ostrava má ideální polohu, díky tomu můžeme rychle odbavovat objednávky jak pro naše české zákazníky, tak pro ty ze Slovenska, Polska, Německa, USA nebo Asie,“ doplňuje Klára Pačesová.

Logistické centrum využívá standardní vybavení jako tiskárny nebo bezdrátové čtečky čárových kódů. Kromě skladových prostor jsou tu i kanceláře, sídlo firmy, nákupní oddělení i fotografický ateliér. Firma je ve stávajících prostorách, které jsou třikrát větší než původní sklad, od roku 2016. Areál nabízí možnost růstu až na dvojnásobek, to je ale zatím jen ve fázi úvah, uvedla Pačesová.

Pětina objednávek pro Slováky

„Letos v prosinci budeme slavit patnáctý rok na trhu, a za tu dobu jsme si na Slovensku vybudovali silnou zákaznickou základnu. Ukazují to i čísla - přes 20 procent všech objednávek je právě od našich východních sousedů. Ročně u nás nakoupí tenisky a oblečení za desítky milionů korun,” říká Adam Šitavanc, který v Queensu zodpovídá za business.

„Slovenský eshop byl proto logický krok. Jdeme naproti prodejům, protože slovenská konkurence je v poslední době čím dál kvalitnější. A taky chceme vyjít vstříc mladým zákazníkům, kteří češtině už tolik nerozumí a je pro ně mnohem pohodlnější nakupovat ve slovenštině,” doplňuje Adam Šitavanc.

To ukazují i průzkumy Googlu, který Queensu pomáhá s mapováním zahraničních trhů. Podle statistik je pro 56 procent zákazníků při online nákupech nejdůležitější právě to, jestli jsou informace o produktu v jejich mateřském jazyce. A to dokonce více než cena. Celých 82 procent lidí mnohem pravděpodobněji nakoupí na webu, který je v jejich mateřštině.

Související