Automobilový průmysl je v Česku na vzestupu a tvoří nezanedbatelnou jednu pětinu veškeré průmyslové výroby. Středobodem tohoto světa je Mladá Boleslav a zdejší hlavní závod Škoda Auto. Na něj je navázána řada dodavatelů a výrobců – jen v Česku jich z globálních top 100 sídlí více než polovina, přičemž většina má zázemí v pásu středních Čech a dále směrem na sever republiky, kolem „jádrové“ oblasti Mladé Boleslavi. Trendem je přitom zkracování dojezdových vzdáleností a větší flexibilita těchto společností.

Když dnes dodavatelé mladoboleslavské automobilky hledají v blízkém okolí hlavního závodu volné skladové či výrobní prostory, mají omezené možnosti. Jednu z posledních lokalit nabízí park P3 Mladá Boleslav, kde je aktuálně k dispozici přes 20 tisíc čtverečních metrů pro výstavbu na míru.

„Spolu s náběhem nových modelů Škoda Auto pro roky 2019 a 2020 a plánovaným rozvojem segmentu elektromobilů rostou i nároky na dodavatele vybraných dílů. Volné pozemky pro výrobní a skladovací prostory proto rychle mizí. V parku P3 Mladá Boleslav jsme ještě schopni připravit pro nájemce haly na míru o výměrách 15 tisíc čtverečních metrů, menší pět tisíc a nejmenší 3500 čtverečních metrů,“ vysvětluje Tomáš Míček, ředitel P3 pro Českou republiku.

Jakkoliv se dodavatelé pro Škoda Auto ve své produkci doplňují, v boji o zaměstnance a výrobní a skladovací prostory jsou konkurenty. Pozemky proto často hledají nejen na Mladoboleslavsku, ale také na Liberecku. V současné době už mají ale jen velmi málo příležitostí, kde v blízkosti automobilky své zboží vyrábět, nebo skladovat.

Související