Obchodní řetězec Tesco rozjíždí na Ostravsku online prodej a vlastní rozvoz potravin a dalšího rychloobrátkového zboží. Zhruba 260 000 zákazníků si může vybírat z více než 21 000 produktů, které znají z kamenných obchodů. Celkově je nyní služba Online nákupy dostupná až 4,3 milionu zákazníkům v Česku.

Vychystávání objednávek probíhá v hypermarketu Tesco v Ostravě-Třebovicích, odkud nákupy rozvážejí řidiči denně od 8:00 do 22:00 hodin. Za nákup lze zaplatit online nebo platební kartou při převzetí. Chlazené i mražené potraviny jsou uložené ve speciální části auta, takže se teplotní řetězec dodržuje i během přepravy. Zákazník má možnost vrátit zboží, které nechce převzít.

Tesco také nadále rozvíjí službu Klikni+Vyzvedni, která umožňuje objednat si nákup a pak si ho v preferovaný čas a den vyzvednout na obchodě. Služba je nyní dostupná na osmi místech, a to v Praze Letňanech, dále pak v Mladé Boleslavi, Brně – Králově Poli, Plzni na dvou místech - v areálu plzeňské fakultní nemocnice a na Borských Polích a také v Kladně, Kolíně a Hradci Králové.

V Ostravě, ale i v Brně a Olomouci dříve rozvážel potraviny také online obchod Košík. Letos na jaře se odtud ale stáhl a dále funguje jen v Čechách. Podle e-shopu trávila auta cestami na Moravu a do Slezska příliš mnoho času, protože hlavní sklad s potravinami je stovky kilometrů vzdálený. Košík.cz zvažoval i radikální zdražení rozvozu na Moravě a ve Slezsku či omezení svých služeb v daných regionech, nakonec však zvolil úplné stáhnutí a možný návrat v budoucnu.

Místo toho se Košík začal soustředit na zvýšení počtu závozových oken v Čechách, a to zejména v Praze a okolí, kde roste měsíčně o 15 procent 

Také další velký hráč trhu Rohlík.cz se soustředí na Prahu a střední Čechy. Kromě toho rozváží i na Plzeňsku, v Liberci, Hradci Králové, Pardubicích, a z Moravy jen Brněnsku.

„Rohlik.cz v tuto chvíli rozšíření služeb na Ostravsko neplánuje, nicméně zvažuje rozšíření na spádové oblasti kolem Brna a Olomouce. Současně připravuje expanzi za hranice Česka. V příštím roce začne nákupy doručovat též v Maďarsku,“ uvedl mediální zástupce firmy Pavel Kučera.

Čtvrtý velký hráč trhu – Koloniál.cz – se loni spojil s Košíkem a pod tímto názvem fungují jako jeden obchod, jehož vlastníkem je skupina Mall Group.

Související