Obchodní řetězec Tesco rozjíždí na Ostravsku online prodej a vlastní rozvoz potravin a dalšího rychloobrátkového zboží. Zhruba 260 000 zákazníků si může vybírat z více než 21 000 produktů, které znají z kamenných obchodů. Celkově je nyní služba Online nákupy dostupná až 4,3 milionu zákazníkům v Česku.
Vychystávání objednávek probíhá v hypermarketu Tesco v Ostravě-Třebovicích, odkud nákupy rozvážejí řidiči denně od 8:00 do 22:00 hodin. Za nákup lze zaplatit online nebo platební kartou při převzetí. Chlazené i mražené potraviny jsou uložené ve speciální části auta, takže se teplotní řetězec dodržuje i během přepravy. Zákazník má možnost vrátit zboží, které nechce převzít.
Tesco také nadále rozvíjí službu Klikni+Vyzvedni, která umožňuje objednat si nákup a pak si ho v preferovaný čas a den vyzvednout na obchodě. Služba je nyní dostupná na osmi místech, a to v Praze Letňanech, dále pak v Mladé Boleslavi, Brně – Králově Poli, Plzni na dvou místech - v areálu plzeňské fakultní nemocnice a na Borských Polích a také v Kladně, Kolíně a Hradci Králové.
V Ostravě, ale i v Brně a Olomouci dříve rozvážel potraviny také online obchod Košík. Letos na jaře se odtud ale stáhl a dále funguje jen v Čechách. Podle e-shopu trávila auta cestami na Moravu a do Slezska příliš mnoho času, protože hlavní sklad s potravinami je stovky kilometrů vzdálený. Košík.cz zvažoval i radikální zdražení rozvozu na Moravě a ve Slezsku či omezení svých služeb v daných regionech, nakonec však zvolil úplné stáhnutí a možný návrat v budoucnu.
Místo toho se Košík začal soustředit na zvýšení počtu závozových oken v Čechách, a to zejména v Praze a okolí, kde roste měsíčně o 15 procent
Také další velký hráč trhu Rohlík.cz se soustředí na Prahu a střední Čechy. Kromě toho rozváží i na Plzeňsku, v Liberci, Hradci Králové, Pardubicích, a z Moravy jen Brněnsku.
„Rohlik.cz v tuto chvíli rozšíření služeb na Ostravsko neplánuje, nicméně zvažuje rozšíření na spádové oblasti kolem Brna a Olomouce. Současně připravuje expanzi za hranice Česka. V příštím roce začne nákupy doručovat též v Maďarsku,“ uvedl mediální zástupce firmy Pavel Kučera.
Čtvrtý velký hráč trhu – Koloniál.cz – se loni spojil s Košíkem a pod tímto názvem fungují jako jeden obchod, jehož vlastníkem je skupina Mall Group.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.