KMV využívají železnici pro přepravu svých výrobků od léta 2012, kdy na své náklady obnovily provoz železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří, Nyní je železniční přeprava významnou součástí distribučního řetězce společnosti.
Vlaky s minerálními vodami Mattoni a Magnesia a pramenitou vodou Aquila pro Moravu jezdí z Kyselky celoročně, v sezóně i dva až tři vlaky týdně, a objemy přepravené po železnici se postupně zvyšují (ze 46,3 milionu litrů v roce 2013 až na 53,7 milionu litrů v roce 2017). V roce 2017 se rozšířila kapacitu vlaku z 16 vagonů na 20. Objem železničních přeprav teď činí 19 procent z celkové distribuce KMV v ČR. KMV jsou jedním z mála výrobců nealkoholických nápojů, kteří používají vlaky k přepravě výrobků v takovém objemu.
Ulehčení silniční a dálniční síti v ČR je díky využívání železniční dopravy značné – 500 vlaků už nahradilo více než 11 500 neuskutečněných jízd kamionů (ročně cca 1950 jízd). To představuje řadu kamionových souprav seřazených za sebou o celkové délce přibližně 187 kilometrů, tedy téměř z Prahy až do Brna.
500 vlaků KMV
Pět set vlaků převezlo 490 tisíc tun zátěže přesunuté ze silnic na koleje, což vedle průjezdnějších silnic znamená i 1,77 milionů litrů nespálené nafty, 4700 tun ušetřených emisí CO2 a také menší hluk a nižší prašnost.
„Náš projekt dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po dnes spíše opomíjené železnici. Díky pozitivním zkušenostem s ekologičtější přepravou po železnici připravujeme další projekty na rozšíření železniční přepravy do dalších destinací. Letos testujeme vlakovou přepravu z Kyselky do Prahy. Do konce roku 2018 chceme vše vyhodnotit a rozhodnout o dalším postupu,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.