Lufthansa Cargo výrazně přispěla k vývoji tohoto systému, který je součástí iniciativy Mezinárodní asociace leteckých dopravců IATA. Německý dopravce se tak stal první leteckou společností, která podporuje standard eDGD a může provádět přepravy nebezpečného zboží bez papírových dokumentů. Zcela nový systém byl vyvinut a testován řadou účastníků celého přepravního řetězce.
Současně byla zahájena pilotní fáze dopravního portálu INFr8, jehož partneři jsou digitálně připojeni k platformě a mohou je využít k zpracování přepravních dokumentů – včetně prohlášení o nebezpečných věcech.
Zpracování přeprav nebezpečného zboží bylo dosud kvůli nedostatku digitálních standardů založeno na papírových dokumentech. Tyto dokumenty přicházejí na letiště od odesílatelů spolu s příslušným zbožím. Proto mohou letecké společnosti zahájit kontrolu dokumentace pouze po předání zásilky. S využitím nového elektronického systému však mohou být případné chyby v doprovodné dokumentaci zjištěny a opraveny dříve, než samotná zásilka dorazí na letiště. Po plném nasazení elektronického systému u odesilatelů a dopravců to bude znamenat méně odmítnutých zásilek, rychlejší procesy a lepší využití zdrojů.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 1/2025





