Přestože kurýři a doručovatelé již dnes využívají malé dodávky poháněné elektřinou, přepravu na delší vzdálenosti zatím většina přepravců elektrickými vozidly nezajišťuje. Elektromobilita představuje výzvu zejména pro sběrné zásilky, u nichž je důležitá rychlost, přesnost a spolehlivost dodání. Vozidla na elektřinu se však musí pravidelně dobíjet, a proto jsou v porovnání s dieselovými kamiony v nevýhodě.
Řešení s inteligentním řídicím systémem iHub provádí dynamické plánování cest a přepravní příkaz elektromobilu udělí pouze tehdy, pokud vozidlo může provést přepravu stejně spolehlivě jako dieselový automobil. V berlínském projektu systém dohlíží na provoz elektrických kamionů a vypočítává pro ně nejefektivnější trasu. Rovněž on-line sleduje a vyhodnocuje stav baterií, aby se předešlo jejich zbytečnému dobíjení.
Na projektu financovaném německým spolkovým ministerstvem hospodářství spolupracuje DB Schenker s výrobcem elektrických kamionů Framo, softwarovou společností PTV, Fraunhoferovým institutem pro dopravní a infrastrukturní systémy IVI a Institutem pro post-fosilní logistiku.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





