Přestože kurýři a doručovatelé již dnes využívají malé dodávky poháněné elektřinou, přepravu na delší vzdálenosti zatím většina přepravců elektrickými vozidly nezajišťuje. Elektromobilita představuje výzvu zejména pro sběrné zásilky, u nichž je důležitá rychlost, přesnost a spolehlivost dodání. Vozidla na elektřinu se však musí pravidelně dobíjet, a proto jsou v porovnání s dieselovými kamiony v nevýhodě.

Řešení s inteligentním řídicím systémem iHub provádí dynamické plánování cest a přepravní příkaz elektromobilu udělí pouze tehdy, pokud vozidlo může provést přepravu stejně spolehlivě jako dieselový automobil. V berlínském projektu systém dohlíží na provoz elektrických kamionů a vypočítává pro ně nejefektivnější trasu. Rovněž on-line sleduje a vyhodnocuje stav baterií, aby se předešlo jejich zbytečnému dobíjení.

Na projektu financovaném německým spolkovým ministerstvem hospodářství spolupracuje DB Schenker s výrobcem elektrických kamionů Framo, softwarovou společností PTV, Fraunhoferovým institutem pro dopravní a infrastrukturní systémy IVI a Institutem pro post-fosilní logistiku.

Související