Český obchod s teniskami a streetwearem Queens má nový e-shop v anglickém jazyce. Ten má být dalším krokem na cestě k vyšším prodejům do zahraničí, kam loni směřovalo přibližně 30 procent všech jeho objednávek. Už dříve Queens spustil slovenský a německý e-shop.

Loni kvůli tomu proměnil svou interní logistiku. Díky novému skladovému systému a změně uspořádání procesů zvládá nyní přípravu zásilek od zpracování objednávek i za čtyři minuty.

„Naší ambicí pro nadcházející měsíce je dostat se na větší evropské trhy, jako je Velká Británie, Francie nebo Itálie, ale také do Polska nebo Maďarska. Globální verze e-shopu bude takovým lakmusovým papírkem, co nám pomůže otestovat zájem zákazníků. Ukáže, na které státy bychom se měli víc zaměřit a v budoucnu pro ně třeba připravit i lokální jazykovou mutaci,” říká Adam Šitavanc, který má v Queensu na starosti business.

O doručování do ciziny se starají společnosti Balíkobot a Zásilkovna. „Queens je pro nás silný partner. Jsme rádi, že se firmě podařilo automatizovat logistické procesy. Ty přináší výraznou časovou úsporu, která bude výhodou při expanzi na globální trh,“ uvedl Martin Šauer, jednatel Balikobot.cz.

„Na vizi pomáhat e-shopům s dostupnou logistikou po České republice i s expanzí do zahraničí jsme před osmi lety vznikli. Aktuálně nabízíme export a logistiku do dvanácti zemí včetně Velké Británie, Ukrajiny či Švýcarska,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka a majitelka české logistické firmy Zásilkovna.

V roce 2018 šlo kolem 70 procent objednávek z Queensu po České republice, 25 procent na Slovensko a 5 procent do ostatních zemí. „Slováci u nás vloni za tenisky a streetwear utratili kolem 40 milionů korun, dramatické navýšení jsme pozorovali hlavně ve druhé polovině roku. Na slovenském trhu cítíme obrovský potenciál k růstu,” doplňuje Adam Šitavanc.

Související