Na 43 kilometrech vodní cesty z Mělníka do přístavu Praha – Radotín v místech, kde dnes není k dispozici plavební hloubka 2,50 metru, bude koryto na tuto hloubku prohloubeno. Práce budou probíhat ve zdržích všech jezů, a to vždy jen v dílčích úsecích, kde je dnes nižší hloubka. Vytěženo bude celkově asi 130 tisíc krychlových metrů materiálu, z toho nejvíce 43 tisíce krychlových metrů ve zdrži zdymadla Klecany (plavební komora Roztoky).
Dílo by mělo být dokončeno do konce letošního roku. Stavební náklady činí 127 milionů Kč bez DPH a stavba je financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Práce provádějí dodavatelé Labská, strojní a stavební společnost, ATH Stav, Hydroservis CZ a Evropská vodní doprava – Sped jako Společnost Zvýšení ponorů na Vltavské vodní cestě.
„Jedná se o stavbu zaměřenou na podporu nákladní vodní dopravy na Vltavě, aby opět tak jako v minulosti sloužila hospodářství země,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. „S ponorem zvýšeným ze současných 1,80 na 2,20 metru loď uveze při stejných nákladech o třicet procent více nákladu. Je to cesta, jak dostat část těžké kamionové dopravy dostat ze silnic na lodě a snížit zatížení historických center měst těžkými auty s odpadem a stavebním materiálem,“ dodal.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 1/2025





