Letiště je nyní již na hraně své maximální kapacity, v příštích letech proto plánuje investice za přibližně 27 miliard korun, po nichž by se kapacita měla do roku 2026 zvýšit o čtyři miliony na 21 milionů cestujících za rok. Zhruba šest miliard korun bude stát nová paralelní dráha.
O záměru stavby nové VPD i rozšíření terminálu 2 rozhodne během letošního roku ministerstvo financí, které zastupuje jediného akcionáře letiště, tedy stát. Letiště podle Řehoře již spustilo přípravu. „Víme, co chceme dělat. Na plné obrátky běží investiční přípravy, včetně přípravy na případný nábor zaměstnanců,“ podotkl. Plánované stavbě svědčí i současná situace na trhu, která podle Řehoře ukazuje, že by růst v letecké dopravě měl pokračovat i v dalších letech.
Letiště loni odbavilo rekordních 16,8 milionu cestujících, meziročně o devět procent více. Podle Řehoře se tak přiblížilo k naplnění svých současných kapacit. V letošním roce předpokládá další růst o zhruba tři až pět procent. Šéf letiště upozornil, že již nyní letiště musí odmítat část spojů. „U nás funguje provoz ve vlnách, ve špičkách už musíme některé letecké společnosti odmítat. Musíme proto stavět,“ řekl.
Ačkoli přeprava osob na pražském letišti v loňském roce rostla, z hlediska přepraveného nákladu zažilo letiště mírný pokles o 1,18 procent oproti roku předcházejícímu. V rámci cargo letů i přepravy zboží v nákladních prostorech letadel na pravidelných linkách s cestujícími (tzv. belly cargo) bylo přepraveno téměř 80 916 tun, zatímco v roce 2017 celkový počet přepraveného carga dosáhl téměř 81 880 tun.
Z výsledků také vyplývá, že se zvyšuje množství zboží, které se dokládá do nákladních prostor na pasažérských letech, oproti čistě nákladním letům. Počet přepravených tun se tak v obou segmentech postupně vyrovnává a nyní má náklad v cargo letech na pražském letišti podíl už jen 51 procent.