Vedle standardních asistenčních systémů může být tahač vybaven i technologií ConnecTruck s prediktivní funkcí tempomatu MaxCruise. Nová technologie pomáhá optimalizovat rychlost a otáčky motoru ve vztahu k trase, po které se vozidlo pohybuje. Údaje ze systému GPS se přenášejí do palubního počítače, který pak zvolí jízdní styl nejoptimálnější z pohledu spotřeby pohonných hmot a bezpečnosti provozu. Úspora paliva by se podle výrobce měla dosahovat zhruba čtyř procent.
Použitá technologie rovněž umožňuje trvalé online propojení vozidla s dispečerským systémem svého provozovatele. Do cloudového úložiště se přenášejí provozní data vozidla, která se porovnávají s definovaným standardem. V případě odchylky obdrží řidič i fleet manager varování před možným problémem. Vzdálená diagnostika dokáže identifikovat případné problémy bez nutnosti výjezdu servisního vozidla.
Ford F-Max již získal mezinárodní ocenění nákladní vůz roku ITOY 2019, které uděluje mezinárodní porota složená z dvaceti zástupců odborných časopisů.
Nový tahač přichází na svět v tureckém závodě Inönü, kde se vyrábějí rovněž motory, nápravy a další komponenty pro modelovou řadu Ford Transit a Ford Custom.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





