Přestože se komunikace mezi e-shopy, balíkovými službami a konečnými zákazníky zlepšuje, stále se často stává, že nakupující je při doručování zásilky mimo udanou adresu. Firmy se proto snaží nabídnout stále širší nabídku různých způsobů dodávky zásilek. Jednou z nich je i doručení do zaparkovaných vozů.
Po automobilkách Audi, Volvo nebo Daimler to nyní chce zkusit i Škoda Auto. Ve spolupráci s e-shopy Alza a Rohlík začíná v první fázi pilotního projektu testovat technologie potřebné pro vzdálený přístup k vozu.
Systém by měl být maximálně jednoduchý: zákazník si na e-shopu objedná zboží a vybere dodání do kufru. Následně kurýr získá informace o poloze vozu a díky jednorázovému, zabezpečenému přístupu v předem definovaném časovém intervalu otevře přes speciální aplikaci zavazadlový prostor vozu. Kurýr pak do něj vloží balíček, kufr vyfotí, následně zamkne vůz a zákazník obdrží zprávu o doručení.
Kódování dat a přísný přístupový management mají podle automobilky zajistit vysokou míru bezpečnosti při předávání online informací.
V rámci pilotního testu budou do projektu zapojeni i vybraní zákazníci, kteří si tuto možnost vyzkouší před samotným zavedením do plného provozu. „Věříme, že by to mohlo být ještě tento rok,“ uvedla ve svém promo videu Alza.