Cílem soutěže je propojovat talentované start‑upy a upozorňovat na přidanou hodnotu mladých firem. Vítězný evropský start‑up získá kromě zmíněné investice také titul evropského šampiona. Ve světovém finále v Silicon Valley se pak soutěží o další milion dolarů.

Startup DoDo Startup působí v náročném segmentu doručování na poslední míli. Firma má svůj vlastní logistický systém Gaia pro koordinaci zakázek, kurýrů a aut, který umožňuje efektivně plánovat a zajistit, aby nepřišel nazmar ani jediný projetý kilometr, hodina lidské práce nebo místo v zavazadlovém prostoru.

DoDo je asistenční a kurýrní služba, která je na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru zajišťuje okamžité doručení jakékoli zásilky – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb či vyzvednutí obleku z čistírny. Pro e-shopy a e-commerce služby v rámci B2B funguje jako řešení poslední míle. V současné době působí DoDo v Praze, Plzni a Brně, kde má dohromady asi 400 kurýrů. Využívá kompletně vlastní infrastrukturu včetně vozového parku, který čítá přes 150 automobilů.

„Městská logistika je jednou ze základních výzev moderní ekonomiky. Nejen kvůli boomu e-shopů roste objem zboží přepravovaného po městě a vedle toho také požadavky na rychlost a kvalitu doručení. Například podle studie McKinsey&Company má trh se same-day delivery vyrůst do roku 2025 až dvacetkrát. Naším cílem je, abychom na to byli dokonale připraveni. Je tedy naprosto klíčové mít technologickou platformu, která dokáže doručení maximálně zefektivnit a propojit logistiku s ostatními technologickými segmenty – od e-shopů přes IoT až třeba po prvky smart city,“ říká Michal Menšík, CEO startupu DoDo.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66535760-dodo-je-mezi-finalisty-zemi-v4-v-soutezi-starta-up-world-cup-postoupi-do-svetoveho-finale