Část zisku hodlá firma investovat do svého rozvoje. Investice budou směřovat do digitalizace, která má zlepšit plánování, optimalizovat procesy a vytvořit nové možnosti komunikace, i do nové fyzické infrastruktury. V loňském roce dosáhly tyto investice zhruba 50 milionů eur. Podíl vlastního kapitálu firma udržuje na stabilní úrovni 58 procent, což jí zaručuje nezávislost na úvěrových bankách.

Nosným pilířem rozvoje byla pozemní přeprava, která i v silném konkurenčním prostředí dosáhla organizačního nárůstu ve výši 7,5 procenta. Firma se ale potýkala s nedostatkem řidičů, omezenými skladovými prostory a výraznými rozdíly v objemu zásilek. Posilovaly také letecké a námořní přepravy, kde nárůst obratu dosáhl 12 procent. Gebrüder Weiss dále pokračoval v investicích do rozvoje poboček v Asii, USA a Německu i do výstavby transpacifických přepravních tras mezi Severní Amerikou a Asií.

Nárůst v divizi B2C zaznamenala rovněž společnost DPD Austria, jejímž členem je i balíková služba Gebrüder Weiss (Gebrüder Weiss Paketdienst). Objem přepravených zásilek vzrostl o čtyři procenta a DPD Austria tak v roce 2018 poprvé překročila hranici padesáti milionů balíků. Díky rozvoji e-commerce a vzrůstající oblibě využívání e-schopů se pozitivně vyvíjela i divize dodávek do domu (Home Delivery). Koncovým zákazníkům Gebrüder Weiss doručil zhruba 900 tisíc zásilek, z toho jen v České republice, kde tato služba funguje od roku 2009, dosáhl počet zásilek 125 tisíc. V Rakousku, České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Chorvatsku, Srbsku a nově i v Rumunsku spolupracuje firma s mezinárodními řetězci prodejen nábytku, elektra a stavebními trhy.

Rok 2018 znamenal pro Gebrüder Weiss také dokončení personálních změn na různých úrovních managementu, od obchodního přes regionální až po vedení na pobočkách. Díky důrazu na rozvoj řídicích pracovníků mohla firma všechny nové posty obsadit z vlastních zdrojů.

Související