Staropramen byl založen v roce 1869 na pražském Smíchově, který byl tehdy zemědělskou obcí s počínajícím průmyslem a nacházel se za hranicemi – tedy za hradbami – hlavního města. Pivovar se během své existence stal jedním z největších pivovarů v Čechách, dnes je součástí nadnárodního pivovarnického konsorcia Molson Coors a významným exportérem piva do zahraničí.

Podnik výrazně investuje do svého rozvoje a slovy svého vedení se připravuje „na příštích 150 let“. Aby se vize manažerů o dalším půldruhém století vaření piva na Smíchově naplnila, pivovar klade důraz na zavádění moderních technologií. Investoval například přes 15 milionů korun do mikrofiltrace, která umožňuje distribuovat pivo do restaurací v nepasterované podobě.

Pivovar vedle značných investic do výčepních technologií a péče v hospodách dává peníze také do logistiky. Letos například vynaloží 40 milionů korun na nákup KEG sudů a dalších sto milionů korun na výměnu přepravek pro tradiční skleněné lahve za nové. „I přes rostoucí oblibu jednocestných obalů zůstává vratná lahev nejoblíbenějším obalem v maloobchodu nejen v Čechách, ale i na řadě zahraničních trhů,“ říká vrchní sládek Zdeněk Lux. „My tento trend jednoznačně podporujeme, a proto jsme se rozhodli investovat do nových přepravek. S jejich obměnou jsme započali v loňském roce, letos ji máme v plánu dokončit.“ Výměna se týká 950 tisíc kusů přepravek.

Budovy Staropramenu se dnes následkem postupného rozrůstání města nacházejí hned vedle významného pražského dopravního a obchodního centra Anděl. Při nákupu nových technologií proto pivovarníci zohledňují i jejich hlučnost či prašnost. Tyto parametry byly zohledněny i při výběru nové myčky lahví a kotle na výrobu páry. Pivovar do nich letos investuje přes 57 milionů korun.

K letošnímu jubileu chystá Staropramen řadu akcí, které by měly 150 let existence vaření piva na Smíchově připomenout. V dubnu pivovar spustí reklamní kampaň, v níž budou účinkovat zaměstnanci pivovaru. Na trhu se ve stejnou dobu objeví speciální balení piva s logem 150 let. Oslavy budou pokračovat uvedením knihy o historii pivovaru, výroční várkou piva do hospod a červnovými Smíchovskými slavnostmi. Slavit se bude i na zahraničních trzích, na kterých by měl Staropramen pokořit hranici 400 milionů prodaných půllitrů.

Související