SILNIČNÍ DOPRAVA
Studie zdůraznila význam těžké silniční nákladní dopravy − Pracovní skupina Mezinárodního dopravního fóra Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj OECD představila v Paříži studii s názvem Těžká nákladní doprava, bezpečná a udržitelná přeprava nákladu po silnici. Studie se zabývá růstem silniční přepravy zboží a dopadem nasazování těžkých nákladních vozidel HCV. Ze studie vyplynulo, že tato vozidla mohou být používána v provozu na existujících silnicích bez dalších investic do infrastruktury. Přispívají rovněž k dekarbonizaci dopravy snižováním spotřeby paliva a emisí na jednotku dopravovaného nákladu a snižováním počtu jízd. Studie proto doporučuje využít potenciál vozidel HCV ke zvýšení dopravní efektivnosti a snížení dopravních objemů. Závěry studie budou tématem rozhovorů na květnovém workshopu organizovaném Asociací evropských výrobců automobilů (ACEA) na začátku května v Bruselu.
ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA
Železnice chce větší podíl na nákladní přepravě − Železniční dopravci z Belgie a dalších evropských zemí informovali o svém odhodlání snížit negativní dopad přepravy zboží na životní prostředí zvýšením podílu železniční nákladní přepravy na 30 procent do roku 2030. V současnosti dosahuje podíl železnice 18 procent. Plán zdůrazňuje trvalou snahu hledat řešení, jak učinit železniční sektor konkurenceschopnějším z hlediska množství spojů, spolehlivosti, pružnosti, cen a služeb. Prostředkem má být jednodušší vedení vlaků, usnadnění přeprav pro zákazníky a snížení cen. Dále je třeba se zaměřit na existující bariéry, jako jsou jazykové požadavky, mezinárodní kontingentní management a sestavy vlaků. Dopravci v této souvislosti žádají, aby úřady vyrovnaly daně, administrativní náklady i ceny přístupu na infrastrukturu pro různé dopravní obory, tak aby vznikl jasný regulační rámec a férová konkurence.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později