Obě zprávy vznikly na základě memoranda o spolupráci mezi Evropskou unií a Spojenými státy. Vypracovaly je společně evropská koordinační organizace řízení letového provozu Eurocontrol a americká federální agentura pro letectví FAA. První zpráva podává detailní porovnání operačních výkonů do roku 2017, druhá se zabývá trendy efektivnosti nákladů a soustřeďuje se na období let 2006 až 2016.
Podle šéfa generálního ředitelství EU pro mobilitu a dopravu Henrika Hololeie je to právě roztříštěnost evropského systému řízení letového provozu, která je příčinou neefektivnosti. „I když je pokrok v mnoha oblastech uspokojivý, stále zbývá mnoho práce, aby se zajistilo, že cestujícím v Evropě se dostane úrovně služeb, kterou zasluhují,“ uvedl Henrik Hololei. „Zveřejněné zprávy jsou důkazem výborné spolupráce, která mezi Evropou a Spojenými státy existuje v systémech řízení letového provozu a umožňuje nám sdílet osvědčené postupy. To přináší prospěch na obou stranách Atlantiku.“
Generální ředitel Eurocontrolu Eamonn Brennan ovšem v této souvislosti upozorňuje na rozdíly – Spojené státy zvládnou o více než 50 procent více letových hodin než Evropa, zatímco Evropa má o 50 procent více zaměstnanců než Spojené státy. To by mělo být podle Eamonna Brennana pro Evropskou unii varující, zejména vzhledem k nárůstu traťového zpoždění v evropské letecké dopravě.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





