Pivovar Budějovický Budvar zvítězil loni se svým logistickým projektem jak v soutěži České logistické organizace určené pro její členy, tak v otevřené soutěži Impuls Logistika, kterou pořádá vydavatelství Economia a odborný časopis Logistika.

Komplexní logistický projekt Budějovického Budvaru zahrnuje krytý most s automatickou jednokolejnicovou dráhou, po níž se automaticky pohybují zavěšené vozíky s nákladem mezi pivovarem a novým logistickým centrem. V něm se pak nachází pokračování dráhy, zakladačový skladový systém nebo poloautomatická třídička vratných obalů.

K tomuto projektu vedl Budvar jednak nedostatek prostor pro rozšíření výroby, ale také změny v poptávce. Češi si totiž pivo stále více kupují v obchodech místo restaurací. Balení plechovek a lahví ale ve skladech zabírají více místa než sudy, navíc se zvyšuje různorodost sortimentu, což komplikuje manipulaci se zbožím.

Budvar se proto rozhodl, že logistiku přesune z hlavního výrobního areálu na vedlejší pozemek. Ten ale odděluje ulice, po níž projíždějí i vozidla do sousedních průmyslových závodů. Firma to vyřešila pomocí zmíněného speciálního mostu. Blíže v reportáži z loňského dubnového vydání časopisu Logistika.

Podle Josefa Černého ze společnosti ICZ, která v budějovickém projektu zajišťovala systémovou integraci, pokračuje Budvar se zaváděním dalších novinek. Jednou z nich je například nasazení managementu časových oken pro dopravce nebo řízeného skladování a dosledovatelnosti výrobků v sudech.

Do finále evropské soutěže ELA Award Evropské logistické asociace spolu s Budvarem postoupily nizozemský řetězec Ahold Delhaize, německá ICT společnost Komsa, Univerzitní nemocnice Curych, marketplace s biopotravinami Epicerie Verte a španělský dopravce Seur patřící pod DPD Group. Blíže k projektům finálové šestice zde.

Související