„Zjistili jsme, že spousta zaměstnanců v logistice i výrobě stále používá mechanické paletové vozíky na každodenní tahání velmi těžkých nákladů. Myslíme si, že v současné době, kdy elektrické paleťáky startují již na 39 900 korunách, je to zbytečná dřina,“ říká Martin Koudelka ze společnosti Jungheinrich, která na možnosti jednoduchých vozíků upozorňuje ve své kampani Stop-dřině.cz.
Příklady z praxe podle něj ukazují, že po nasazení elektrických paletových vozíků dochází ke zrychlení práce a obsluha se tolik neunaví, což přispívá i k vyšší bezpečnosti práce. V současné situaci nouze o kvalitní pracovníky mohou tyto vozíky představovat také zajímavý benefit pro zaměstnance. Nasazení elektrických vozíků rovněž snižuje riziko pracovní neschopnosti.
Jungheinrich připravil v rámci iniciativy Stop dřině ucelený přehled všech možností svých elektrických vozíků, podle specifických požadavků konkrétních provozů, počtu směn, objemu překládaného zboží i frekvence používání. „Poměr cena/výkon je důležitým faktorem i při nákupu manipulační techniky. Ne každý nutně potřebuje vysoký výkon. A právě proto jsme se vydali i cestou výroby jednodušších vozíků s menším výkonem a logicky také nižší cenou tak, aby nabízený poměr cena-výkon dával smysl i v méně náročných nasazení,“ vysvětluje Martin Koudelka.
Argumentem pro nahrazení ruční práce elektrickým pohonem je i použití lithium-iontových baterií. Ty umožňují mezidobíjení v jakémkoliv okamžiku a zároveň je není nutné dobíjet do plné kapacity. K úplnému nabití navíc stačí pouze 1,5 hodiny a již za 30 minut je baterie nabita na 50 procent své kapacity. Práce s li-ion bateriemi je přitom bezpečná a bezúdržbová. Oproti olověným bateriím odpadá nutnost dolévání elektrolytu a vozíky tak mohou obsluhovat i pracovníci bez specifického školení na práci s bateriemi.
„V letošním roce navíc uvádíme na trh základní model elektrického paleťáku s lithiovou baterií, který je s cenou 39 900 korun dostupný opravdu každému. Nejedná se sice o vozík pro celodenní nasazení, ale jako pomocník pro manipulaci s těžkými břemeny nebo na nedokonalé podlaze na jednu až dvě hodiny čisté práce denně je naprosto dostačující,“ dodává produktový manažer Jungheinrichu Pavel Králík.