Trasa vedla přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo a Francii. Přeprava probíhala v režimu TIR, díky čemuž se celní kontrola uskutečnila pouze na začátku a konci cesty, a kamion se tak nikde nezdržel.

Silniční spojení má podle operátora na trhu široké možnosti a představuje cenově zajímavou alternativu k letecké a železniční dopravě. Podle odhadu asociace silničních dopravců IRU by čínsko-evropská silniční doprava v režimu TIR mohla ušetřit dopravním společnostem ve srovnání s leteckou přepravou zhruba 40 procent nákladů při přepravách typu „od dveří ke dveřím“ a nabídnout o  několik dní kratší dobu přepravy ve srovnání se železnicí.

„Jednalo se o poslední oficiální zkoušku trasy Čína-Evropa před zahájením našeho pravidelného spojení tento měsíc,“ uvedl Torben Bengtsson, výkonný viceprezident CEVA Logistics North Asia. „Společně s partnerem Alblas International Logistics na této trase dále rozšíříme přepravu zboží. Nákladní doprava TIR významným způsobem změní logistické toky našich zákazníků.“

Silniční přepravu mezi Čínou a Evropou bude CEVA provozovat dvakrát týdně vždy s přesným odjezdem a s cílovým místem flexibilně stanoveným podle potřeb zákazníka. Kromě celokontejnerových přeprav FCL (Full Container Load) zahájí operátor letos v červnu také sběrnou službu službu LCL (Less Than Container Load) pro zásilky, které nezaplní celý kontejner.

Celní režim TIR umožňuje provádět mezinárodní kamionovou přepravu zboží tranzitem přes třetí země pod celní uzávěrou bez dalších celních kontrol. Systém vznikl na základě mezinárodní Celní úmluvy TIR po druhé světové válce a v současnosti je v něm zapojeno více než sedmdesát zemí po celém světě.

Související