Maloobchodní řetězec Lidl přizpůsobuje novým nákupním trendům nejen své prodejny, ale i logistickou síť. Na místě bývalé ocelárny mezi Kladnem a Buštěhradem postaví velké distribuční centrum, které bude zhruba z třetiny uzpůsobené pro chlazené a čerstvé zboží, jehož prodeje se v poslední době zvyšují. Díky novému skladu bude Lidl také dále rozšiřovat svou prodejní síť a odlehčí stávající, už značně zatížené logistice.
Největší z šesti českých skladů firmy (včetně plzeňského centra pro on-line prodej) bude mít zastavěnou plochu 60 tisíc metrů čtverečních a bude zásobovat kolem 90 obchodů, hlavně v západní části Prahy a okolí. Původně do této oblasti Lidl zavážel zboží z logistického centra v Cerhovicích nedaleko Hořovic na dálnici D5. To je ale od středu Prahy vzdálené zhruba dvakrát více než budoucí sklad v Buštěhradu, takže prodejce ušetří náklady za dopravu.
Podobně jako se distribuční centrum stěhuje blíže k prodejnám, stěhují se prodejny blíže k nakupujícím. Podle generálního ředitele Lidl Česká republika Pavla Stratila totiž zákazníci vyžadují hlavně pohodlnější nákup. Konkrétně chtějí mít prodejny blíže, nakupovat rychleji a kvalitněji a na pokladnách trávit méně času.
Kvůli tomu Lidl staví ve větších městech stále častěji i nové typy prodejen. Vznikají v rámci nákupních parků a obchodních center, ale také v administrativních nebo obytných budovách. Příkladem je obchod na pražských Vinohradech přímo u stanice metra Želivského, ke kterému přímo nepatří žádné parkovací plochy, což je jinak další z trendů, jež souvisejí s pohodlnějším nakupováním.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později