Podle statutárního ředitele Ryko Martina Vošty se v dnešní době nákladní vlečky spíše ruší, což omezuje využívání nákladní železniční dopravy. „Vlečková síť je přitom základem pro efektivní využití železnice,“ vysvětluje Vošta. Ryko je podle jeho slov jednou z mála firem v ČR, která se do rozšiřování vlečky pustila. Nová vlečka také zvýšila bezpečnost železničního provozu technicky kvalitnějším kolejištěm a firmě umožní zvyšovat výrobní kapacitu.
Pozemky pod kolejemi západního nádraží v Děčíně, na kterých nová vlečka stojí, odkoupila Ryko od Českých drah. Firma nechala odstranit staré nevyhovující koleje na poškozených dřevěných pražcích a vybudovala dvě nové koleje s betonovými pražci. Každá z kolejí má délku přes 400 metrů a vejde se na ni zhruba 60 nákladních železničních vozů. Investice do nových vleček bude pokračovat i v příštím roce.
Ryko opravuje nákladní vagóny pro železniční firmy ze 13 zemí Evropy. Využívají ji i tři největší soukromí majitelé vozů v Evropě, pro které je klíčovou opravnou v regionu. Tržby firmy se pohybují nad hranicí 400 milionů korun. Děčínská Ryko má pobočky v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou. Celkově zaměstnává více jak 300 lidí.