Podle statutárního ředitele Ryko Martina Vošty se v dnešní době nákladní vlečky spíše ruší, což omezuje využívání nákladní železniční dopravy. „Vlečková síť je přitom základem pro efektivní využití železnice,“ vysvětluje Vošta. Ryko je podle jeho slov jednou z mála firem v ČR, která se do rozšiřování vlečky pustila. Nová vlečka také zvýšila bezpečnost železničního provozu technicky kvalitnějším kolejištěm a firmě umožní zvyšovat výrobní kapacitu.

Pozemky pod kolejemi západního nádraží v Děčíně, na kterých nová vlečka stojí, odkoupila Ryko od Českých drah. Firma nechala odstranit staré nevyhovující koleje na poškozených dřevěných pražcích a vybudovala dvě nové koleje s betonovými pražci. Každá z kolejí má délku přes 400 metrů a vejde se na ni zhruba 60 nákladních železničních vozů. Investice do nových vleček bude pokračovat i v příštím roce.

Ryko opravuje nákladní vagóny pro železniční firmy ze 13 zemí Evropy. Využívají ji i tři největší soukromí majitelé vozů v Evropě, pro které je klíčovou opravnou v regionu. Tržby firmy se pohybují nad hranicí 400 milionů korun. Děčínská Ryko má pobočky v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou. Celkově zaměstnává více jak 300 lidí.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66608160-v-decine-vyrostla-nova-vlecka-ryko-diky-ni-zvysi-vyrobni-kapacitu