Ačkoli bývá projekt Nové hedvábné stezky někdy kritizován kvůli přílišné závislosti na Číně, pro evropské firmy představuje další spojení do Asie velké lákadlo. Samotný Uzbekistán s 30 miliony obyvatel patří k největším trhům ve Střední Asii; dvoumilionová metropole Taškent je průmyslové město a jeden z významných dopravních uzlů na Hedvábné stezce.
„Pobočka v Taškentu je dalším krokem pro efektivnější propojení mezi Evropou a Asií. Jsme přesvědčeni, že právě posilování a rozvoj Hedvábné stezky bude v budoucnosti pro tamní ekonomiku, ale také naše zákazníky v oblasti klíčový,“ říká Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss Česká republika.
Logistická firma chce být na Hedvábné stezce považována na průkopníka. V oblasti má již několik vlastních poboček – například v Turecku, Gruzii, Arménii, Kazachstánu, Rusku a Číně. Otevření nové kanceláře v Taškentu tak odpovídá firemní strategii dále se podílet na výhodách plynoucích z rozvoje pozemní trasy mezi Evropou a Čínou.