Elektrický Actros s dojezdem až 200 kilometrů vozí ze skladu do výroby převodové skříně. Jezdí v normálním provozu na přibližně sedmikilometrové trase místo standardního nákladního vozidla s dieselovým motorem a ve třísměnném provozu najede každý den přibližně 168 kilometrů. K dobíjení baterií se během testu používá mobilní nabíjecí stanice. Řidiči eActrosů procházejí speciálním výcvikem s důrazem na specifika jízdy a přepravy nákladu elektrickým vozidlem.

Automobilka posílá své nákladní automobily s elektrickým pohonem na testování i do dalších dopravních či logistických firem v Německu a ve Švýcarsku. Podle svého vyjádření chce získat dostatek zkušeností a znalostí, aby bylo možné od roku 2021 zajišťovat v některých oblastech distribuci zboží výhradně pomocí sériově vyráběných elektrických nákladních vozidel. V rámci testování provádí také srovnávání elektropohonu na baterie s elektrickým pohonem pomocí trolejového vedení i s hybridním či pouze dieselovým pohonem.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66619840-mercedes-benz-testuje-elektricke-nakladaky-v-beznem-provozu-brzy-by-mely-byt-samozrejmosti-v-distribuci-zbozi