Rohlík.cz podmínil svůj vstup do Prostějova získáním minimálně 2000 e-mailových adres od místních lidí v městě. Poté, co zveřejnil na svých sociálních sítích výzvu, podařilo se mu požadovaný počet získat za pět dní. Po Praze, Brně, Olomouci, Plzni, Hradci Králové, Pardubicích, Liberci a přilehlém okolí se tak Olomouc stává dalším místem jeho expanze. První nákupy bude možné v Prostějově objednávat od 14. srpna.

Přestože má Rohlík.cz pro jižní Moravu stabilní sortiment, bude se podle svého vyjádření zajímat také o lokální a vyhlášené dodavatele – zejména o farmáře, pěstitele, řezníky či pekaře.

V Brně aktuálně vstupuje do sektoru B2C start-up DoDo. Osobního kurýra mohou nově v rámci pilotního provozu využívat obyvatelé Brna, kterým DoDo zajistí potřebnou záležitost a dovezení jakékoli zásilky. Kurýrní služba loni vykázala meziroční více než 500procentní růst a obrat ve výši 60 milionů korun. 

Kurýři DoDo dosud v Brně působili v oblasti B2B, když rozváželi objednávky pro řetězec KFC. Nyní budou logistické služby zajišťovat i pro další firmy, jako jsou Bageterie Boulevard, SynotTip nebo Aktin.cz. 

DoDo kurýři zákazníkům pomáhají řešit řadu standardních i méně obvyklých problémů – ať se jedná o dovoz občerstvení na piknik v parku, nákup kancelářských potřeb či vyřízení reklamace zboží. Služba však zvládne i složitější úkoly, například odchyt pavouka nebo dokoupení posledních nezbytností na dovolenou. 

Online objednávky přijímá v Brně a v Ostravě také obchodní řetězec Tesco, který bude od září na internetu dostupný i v Prostějově, Olomouci, Přerově a blízkém okolí.

V Ostravě, ale rovněž v Brně a Olomouci dříve rozvážel potraviny online obchod Košík.cz. Loni však musel z regionu odejít, dovážet zboží na Moravu a do Slezska se pro něj ukázalo být neekonomické.

Související