Dosud bylo třeba na rakousko-slovinských hranicích lokomotivy měnit. AWT obsluhoval zhruba deset vlaků týdně k hranicím se Slovinskem, kde náklad přejímal místní dopravce. Díky většinovému podílu v Primol-Rail, která má ve Slovinsku licenci na poskytování železniční dopravy, může AWT celou trasu nyní zajistit sám a počet těchto vlaků zvýšit.
Protože skupina PKP Cargo má licenci k provozu mimo jiné v Polsku, České republice, na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku, může nyní AWT provozovat vlaky s použitím pouze jedné vícesystémové lokomotivy z Polska až po slovinsko-italskou hranici a do slovinského přístavu Koper na Jadranu.
AWT tak naplňuje svou strategii provozovat nákladní vlaková spojení přes celou Evropu ze severu na jih s jednou lokomotivou. Chce posilovat své postavení v přepravách automotive a v intermodálních přepravách na jih Evropy a v rámci skupiny tak podporovat obsluhu logistického trojúhelníku Balt-Jadran-Severní moře.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





