Dosud bylo třeba na rakousko-slovinských hranicích lokomotivy měnit. AWT obsluhoval zhruba deset vlaků týdně k hranicím se Slovinskem, kde náklad přejímal místní dopravce. Díky většinovému podílu v Primol-Rail, která má ve Slovinsku licenci na poskytování železniční dopravy, může AWT celou trasu nyní zajistit sám a počet těchto vlaků zvýšit.

Protože skupina PKP Cargo má licenci k provozu mimo jiné v Polsku, České republice, na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku, může nyní AWT provozovat vlaky s použitím pouze jedné vícesystémové lokomotivy z Polska až po slovinsko-italskou hranici a do slovinského přístavu Koper na Jadranu.

AWT tak naplňuje svou strategii provozovat nákladní vlaková spojení přes celou Evropu ze severu na jih s jednou lokomotivou. Chce posilovat své postavení v přepravách automotive a v intermodálních přepravách na jih Evropy a v rámci skupiny tak podporovat obsluhu logistického trojúhelníku Balt-Jadran-Severní moře.

Související