FedEx se nyní chce orientovat na užší spolupráci s dalšími zasilateli z elektronického obchodu, od velkých řetězců, jakou jsou Target či Walmart, až po malé a střední podniky, informoval Wall Street Journal.
Zisková marže z přeprav pro Amazon je pravděpodobně na úrovni nižších jednotek procent, uvedla pro agenturu AP analytička Helane Becker ze společnosti Cowen s tím, že dopravce tento výpadek nejspíš dokáže nahradit balíky od jiných prodejců, které mu přinesou vyšší zisky.
FedEx uvedl, že služby pro Amazon tvoří pouze 1,3 procenta jeho tržeb a že e-shop není jeho největším zákazníkem. Amazon vedle FedExu využívá UPS, americkou poštu USPS a i některé další dopravce. Především si však buduje vlastní doručovací síť zahrnující dopravní letadla, nákladní vozidla a personál. Pro dopravce balíků a expresních zásilek tak začíná představovat čím dále významnější konkurenci a ohrožení jejich byznysu.
Internetový gigant by neměl mít s náhradou za FedEx problém, protože tyto přepravy představovaly jen malou část z jeho celkové přepravy balíků. Mezeru po FedExu nahrazuje Amazonu hlavně UPS, která již navýšila svůj objem letecké přepravy.
Transport balíků doznal v posledních letech výrazného růstu v souvislosti s rychlým rozvojem prodeje maloobchodního zboží po internetu. FedEx a UPS v této souvislosti investovaly miliardy dolarů, aby zvýšené objemy zvládly.
Amazon ovšem už několik let expanduje nejen v prodejích, ale také v samotném doručování. Zlomovým bodem se stala prázdninová sezóna 2013, kdy objednávky Amazonu zahltily dopravce v USA a zásilky se nedařilo doručovat včas. Internetový obchod tak začal budovat svou vlastní síť včetně doručování na poslední míli. Od té doby Amazon více než zdvojnásobil počet svých zařízení v USA na více než 400, buduje také vlastní síť kurýrů pro doručování do domácností a do přepravy se snaží zapojit i pozemní roboty a létající drony.
Ambice Amazonu podle agentury Reuters však narazily i v Německu. Logistická společnost Deutsche Post DHL uvedla, že online obchod s čerstvými potravinami zaostával za jejími představami a spolupráci v této konkrétní oblasti s Amazonem zrušila. Také v Německu již Amazon buduje svou vlastní doručovací síť ve snaze nebýt závislý na velkých logistických hráčích, jako jsou právě Deutsche Post DHL, UPS a FedEx.