Inovativní obaly pro opakované použití s názvem RepeteBox se vyrábějí v chráněných dílnách z nepotřebné z PVC plachtoviny, která částečně pochází i z vyřazených reklamních bannerů. Na rozdíl od jednorázových obalů lze odolné RepeteBoxy používat opakovaně, a to třeba i stokrát. Projekt získal 2. místo v regionálním kole soutěže pro začínající podnikatele T-Mobile Rozjezdy ve Zlínském kraji.

Typickými uživateli RepeteBoxů by měly být e-shopy s vlastní infrastrukturou výdejních míst či možností sběru použitých RepeteBoxů. V současné sobě probíhá testování ve spolupráci s internetovým obchodníkem Alza.cz, a o možnost vyzkoušet si možnost distribuce zboží v opakovaně použitelných obalech již projevily zájem také další e-shopy. Bude-li rozjezd na českém trhu úspěšný, start-up počítá i s expanzí RepeteBoxů do zahraničí.

„Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout ročně milionu zásilek v RepeteBoxech. Rádi bychom také zavedli plně funkční vratný systém trvalých obalů při nakupování online tak, aby bylo možné téměř při jakémkoliv online nákupu využít znovupoužitelný obal, který je velmi jednoduché vrátit zpět do oběhu bez vzniku zbytečného odpadu z jednorázových obalů,“ říká Richard Bystřický z projektu RepeteBox „Předpokládáme, že jeden RepeteBox při maximálním využití svého životního cyklu dokáže až 25krát snížit množství odpadu z hlediska hmotnosti a 50krát z hlediska objemu. Vždy ale samozřejmě záleží na typu nahrazovaného obalu.“

Související