Firma se podle svého vyjádření spojila se skupinou zkušených jihoafrických podnikatelů, kteří do země přinesli první mobilní bankovnictví a první elektronické dobíjení kreditu. „Původně založili také firmu GloCell, dnes člena skupiny Blue Label, třetího partnera projektu Parcelspot.com,“ říká Miroslav Michalko ze Zaslat.cz. V Jihoafrické republice prý dokázali vybudovat druhého největšího virtuálního operátora se sítí 20 tisíc partnerů a s více než 300 tisíci prodejními místy.
Zaslat.cz do spolupráce vkládá technologické znalosti, know-how v oblasti logistiky a zákaznickou podporu. Pro vybudování globální služby Parcelspot.com získala firma v prvním kole investici v celkové hodnotě 800 tisíc eur. Po úspěšném zavedení služby v Jižní Africe firma očekává, že získá přístup k násobně větším prostředkům pro její rozvoj a rozšíření do okolních zemí. Platforma je z velké části připravena, takže další investice bude spojena vždy s konkrétním teritoriem, kde budeme hledat strategické partnery,“ vysvětluje Michalko.
Parcelspot chce službu nejprve otestovat na trhu v Jihoafrické republice s místními přepravci v rámci lokální i mezinárodní přepravy, neboť věří, že pilotní služba otevře projektu dveře do dalších zajímavých afrických zemí. „S tímto modelem služeb chceme dále postupovat do všech evropských zemí a dále do zbytku světa. Naše cesta vede přes vytváření silných partnerství jak s přepravci, tak s distribučními partnery,” dodává Michalko. Důležitá bude podle něj zejména mobilní aplikace, která je nezbytná v méně rozvinutých zemí, kde počítač vlastní jen zlomek obyvatel a jedinou technologií je mobilní telefon. Mobilní aplikaci chce Parcelspot.com vydat do konce roku.