Rychlý růst internetových obchodů na sebe nabaluje další podnikání. Vznikají start-upy, které spojuje inovativnost řešení či přímo vytváření nových, netradičních služeb a důraz na sofistikované technologie. Díky tomu nemají tyto firmy zpočátku − a někdy i delší dobu po svém startu − na trhu konkurenci. Jejich zakladatelé uvádějí, že na začátku stál obvykle nějaký výrazný nápad, někdy spojený i s osobní zkušeností či zážitkem.
Přetavení nápadu do fungující firmy, dynamický přístup k trhu, orientace na růst a stálé změny jako samozřejmý základ podnikatelské činnosti přivedly mnohé z těchto start-upů k velmi zajímavým obchodním výsledkům a otevřely jim cestu k expanzi na zahraniční trhy.
Chlazená doprava na poslední míli
Na doručování chlazeného a mraženého zboží koncovým zákazníkům se zaměřuje společnost Gibon Delivery. Firma má svůj chlazený sklad s cross-dockingem pro rychlou překládku, což jí umožňuje minimalizovat čas, který zboží stráví ve skladě, a prodloužit tak dobu exspirace při dodání zboží zákazníkovi. Gibon disponuje rovněž vozovým parkem složeným z vozů s chladírenskou a mrazírenskou vestavbou.
36 %
Balíkobot využívá přes 1300 firem z České a Slovenské republiky, které tak mohou ušetřit zhruba 36 procent času při zpracovávání objednávek a následném expedování zásilek.
"Specializujeme se na doručování poslední míle pod kontrolovanou teplotou," říká jednatel Gibonu Dan Erlebach. "Investujeme významné prostředky do budování procesů, které souvisí s potřebou doručovat potraviny a čerstvé zboží ke koncovým zákazníkům po celé České republice a části Slovenska. Dokážeme doručovat zboží v jakémkoliv typu obalu, včetně přepravek, a to sedm dní v týdnu."
Doručování v přepravkách představuje pro firmu důležitý produkt. Dan Erlebach podotýká, že právě takováto nabídka koncovým zákazníkům na trhu chyběla.
Osobní asistenční a kurýrní služba DoDo se specializuje výhradně na městskou logistiku. Za loňský rok vykázala více než 500procentní meziroční růst a obrat ve výši 60 milionů korun.
Gibon letos spustil službu sdružené přepravy, tedy něco jako sběrnou službu pro chlazené a mražené zboží prodávané on-line. Ta má umožnit e-shopům expanzi ve více městech.
Svou orientaci na doručování potravin pod kontrolovanou teplotou po celé České republice do druhého dne nebo i v den objednání firma vnímá jako nutnou reakci na rostoucí e-commerce trh s potravinami a vzniklou silnou poptávku po převozu zboží v konkrétním teplotním režimu. Chce svou službou nahradit alternativní rozvoz tohoto typu zboží, který logistické firmy často provádějí v termoboxech a který z hlediska bezpečnosti potravin a nákladů na obalové materiály není zdaleka ideální.
Zaslat.cz má globální ambice, oslovil ji partner z exotické země a míří do Jihoafrické republiky.
Zpracování dat ušetří čas na expedici
Pro poskytování chytrých přepravních služeb objevila v e-shopovém ekosystému prostor firma Balíkobot.cz. E-shopům, ale i výrobním nebo distribučním firmám nabízí technologickou službu, která pomáhá zpracovávat, validovat a odesílat data dopravcům při expedici balíků a palet pomocí přímého API napojení z jejich systému. Zachovává přitom klientovy sjednané ceny přepravy a smlouvy. Balíkobot využívá přes 1300 firem z České a Slovenské republiky, které tak mohou ušetřit zhruba 36 procent času při zpracovávání objednávek a následném expedování zásilek.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 1/2025





