Rychlý růst internetových obchodů na sebe nabaluje další podnikání. Vznikají start-upy, které spojuje inovativnost řešení či přímo vytváření nových, netradičních služeb a důraz na sofistikované technologie. Díky tomu nemají tyto firmy zpočátku − a někdy i delší dobu po svém startu − na trhu konkurenci. Jejich zakladatelé uvádějí, že na začátku stál obvykle nějaký výrazný nápad, někdy spojený i s osobní zkušeností či zážitkem.
Přetavení nápadu do fungující firmy, dynamický přístup k trhu, orientace na růst a stálé změny jako samozřejmý základ podnikatelské činnosti přivedly mnohé z těchto start-upů k velmi zajímavým obchodním výsledkům a otevřely jim cestu k expanzi na zahraniční trhy.
Chlazená doprava na poslední míli
Na doručování chlazeného a mraženého zboží koncovým zákazníkům se zaměřuje společnost Gibon Delivery. Firma má svůj chlazený sklad s cross-dockingem pro rychlou překládku, což jí umožňuje minimalizovat čas, který zboží stráví ve skladě, a prodloužit tak dobu exspirace při dodání zboží zákazníkovi. Gibon disponuje rovněž vozovým parkem složeným z vozů s chladírenskou a mrazírenskou vestavbou.
36 %
Balíkobot využívá přes 1300 firem z České a Slovenské republiky, které tak mohou ušetřit zhruba 36 procent času při zpracovávání objednávek a následném expedování zásilek.
"Specializujeme se na doručování poslední míle pod kontrolovanou teplotou," říká jednatel Gibonu Dan Erlebach. "Investujeme významné prostředky do budování procesů, které souvisí s potřebou doručovat potraviny a čerstvé zboží ke koncovým zákazníkům po celé České republice a části Slovenska. Dokážeme doručovat zboží v jakémkoliv typu obalu, včetně přepravek, a to sedm dní v týdnu."
Doručování v přepravkách představuje pro firmu důležitý produkt. Dan Erlebach podotýká, že právě takováto nabídka koncovým zákazníkům na trhu chyběla.
Osobní asistenční a kurýrní služba DoDo se specializuje výhradně na městskou logistiku. Za loňský rok vykázala více než 500procentní meziroční růst a obrat ve výši 60 milionů korun.
Gibon letos spustil službu sdružené přepravy, tedy něco jako sběrnou službu pro chlazené a mražené zboží prodávané on-line. Ta má umožnit e-shopům expanzi ve více městech.
Svou orientaci na doručování potravin pod kontrolovanou teplotou po celé České republice do druhého dne nebo i v den objednání firma vnímá jako nutnou reakci na rostoucí e-commerce trh s potravinami a vzniklou silnou poptávku po převozu zboží v konkrétním teplotním režimu. Chce svou službou nahradit alternativní rozvoz tohoto typu zboží, který logistické firmy často provádějí v termoboxech a který z hlediska bezpečnosti potravin a nákladů na obalové materiály není zdaleka ideální.
Zaslat.cz má globální ambice, oslovil ji partner z exotické země a míří do Jihoafrické republiky.
Zpracování dat ušetří čas na expedici
Pro poskytování chytrých přepravních služeb objevila v e-shopovém ekosystému prostor firma Balíkobot.cz. E-shopům, ale i výrobním nebo distribučním firmám nabízí technologickou službu, která pomáhá zpracovávat, validovat a odesílat data dopravcům při expedici balíků a palet pomocí přímého API napojení z jejich systému. Zachovává přitom klientovy sjednané ceny přepravy a smlouvy. Balíkobot využívá přes 1300 firem z České a Slovenské republiky, které tak mohou ušetřit zhruba 36 procent času při zpracovávání objednávek a následném expedování zásilek.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později