NÁMOŘNÍ DOPRAVA
První oborový standard pro kontejnerovou dopravu − Asociace digitální kontejnerové přepravy (DCSA), která zastupuje většinu námořních kontejnerových dopravců, jako jsou Maersk, CMA-CGM, Hapag Lloyd, MSC či ONE, zveřejnila svůj první standard typu Blueprint zvaný IBD 1.0. Dokument obsahuje doporučující standard mapující různé činnosti týkající se kontejnerů − od knihování dopravcem k jejich vracení − s cílem vytvořit společný proces použitelný v celém oboru. DCSA chce povzbuzovat globální hráče i mimo vlastní členy, aby tento standard pro organizaci svých procesů začali používat a podporovali zavádění dalších digitalizačních a standardizačních iniciativ. IBP 1.0 obsahuje procesní mapy pro zásilky, zařízení i lodě a nabízí i standardní metodu pro výjimečné manipulace. DCSA také publikovala podpůrný slovník oborových pojmů ve snaze standardizovat jazyk užívaný v kontejnerové plavbě.
SILNIČNÍ DOPRAVA
V Bruselu se jednalo o tranzitu kamionů přes Brennerský průsmyk − Dopravní odborníci z Rakouska, Itálie a Německa na setkání v Bruselu hovořili o tom, jak by se mohla kamionová doprava po brennerské trase omezit pomocí koordinované politiky mýtného. "Koridorové mýtné" mezi Mnichovem a Veronou podporuje především rakouská spolková země Tyrolsko, která by chtěla cestou koridorového mýtného dosáhnout přeložení kamionové dopravy z brennerské trasy na železnici nebo na jiné alpské přechody. I když jsou tyto jiné trasy často kratší, silniční dopravci používají zajížďku přes Brenner kvůli nižšímu zpoplatnění použitých silnic, argumentovali tyrolští zástupci. V diskusích jde o možnost úprav poplatků za používání silnic. Setkání předsedal vedoucí útvaru Evropské komise. K politickému rozhodnutí podle komise nedošlo, na téma alpského tranzitu mají následovat další setkání pracovních skupin.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později